دسته‌بندی نشده

گلدان دونات چیست؟

گلدان دونات

گلدان دونات چیست؟ گلدان دونات از جنس سرامیک است و طرحی شبیه به دونات دارد، معمولاً نیز به صورت سفید براق تولید می‌ شود. این نوع گلدان‌ ها سایز و اندازه‌ های متفاوتی دارند و دارای ارتفاع حدود ۲۰ سانتی‌ متر هستند. گلدان دونات یک محصول ژورنالی و بسیار شیک است که در حال حاضر از جدیدترین و به روزترین گلدان‌ ها جهت دکوراسیون و چیدمان منازل می‌ باشد. ساختار گلدان‌ های دونات به گونه‌ ای است که می‌ توان آن ها را برای دکوراسیون‌ های مختلف و با چیدمان‌ های متفاوتی استفاده کرد. در این مقاله گلدان دونات را معرفی می‌کنیم.

گلدان دونات

جنس گلدان دونات معمولاً از سرامیک است و به رنگ سفید براق تولید می‌ شود، چون این گلدان‌ ها شکلی شبیه به دونات دارند، بنابراین به گلدان دونات معروف هستند. اندازه این گلدان‌ ها متفاوت است، اما معمولاً به صورت گلدان‌ های کوچک می‌ باشند که ارتفاعی حدود ۲۰ سانتی‌ متر دارند. این محصول ژورنالی و بسیار شیک از به روزترین و جدیدترین گلدان‌ ها جهت دکوراسیون و چیدمان منازل است.

در واقع می‌ توان گفت از بهترین و جذاب‌ ترین گلدان‌ های تولید شده می‌ باشند. انواع پلی استر این گلدان‌ ها نیز در بازار وجود دارد که می‌ توان آن ها را با رنگ آمیزی‌ های مختلف به رنگ دلخواه و مورد نظر درآورد. معمولاً در سه سایز و یا به صورت پک‌ های سه تایی در بازار وجود دارند که می‌ توان آن ها را به صورت سه تایی یا جدا جدا نیز خریداری کرد.

این گلدان‌ ها برای هر مکانی و برای هر نوع گل و گیاهی مناسب هستند. از مزیت گلدان‌ های دونات پلی استر این است که رنگ پذیری بسیار خوبی دارند، ضد آب هستند و می‌ توان رنگ دلخواه را بر روی آن ها اجرا کرد.

پلی استر گلدان دونات حاصل ترکیب شدن چند ماده متفاوت از جمله هاردنر، کوالت رزین، پلی استر مایعی غلیظ و شفاف و چند ماده دیگر می‌ باشد. این مواد پس از قالب‌ گیری و ریخته‌ گری به صورت نوعی جامد سفید رنگ درمی‌ آیند که بدون رنگ و بدون بو هستند.

البته چون جنس گلدان دونات از سرامیک یا پلی است است، بنابراین شکستنی می‌ باشد و در صورت هر گونه ضربه محکمی فورا می‌ شکنند. پس سعی کنید آن ها را با احتیاط و در داخل کارتن‌ های محکم جا به جا کنید.

دکوراسیون با گلدان دوناتگلدان دونات ضد آب است، بنابراین اگر در معرض رطوبت یا آب قرار بگیرد، مشکلی برای آن ایجاد نمی‌ شود و رنگ آن هم چنان ثابت خواهد بود. اما پس از آن که این گلدان‌ ها رنگ آمیزی شدند، بهتر است بر روی آن ها از فیکساتورها استفاده کنید، به ترتیب رنگ آن ها کاملاً تثبیت می‌ شود و هیچ گونه آسیبی نخواهند دید.

از فیکساتورهای خوب برای رنگ آمیزی گلدان‌ های دونات می‌ توان به تیلر، وارنیش و تثبیت کننده‌ های قوی‌ تری مانند رزین اپوکسی، لول لایت و یا کریستال سرونیک را نام برد.

جمع‌ بندی

در این مقاله گلدان دونات را معرفی کردیم. گلدان دونات یکی از جذاب‌ ترین و شیک‌ ترین گلدان‌ های موجود در بازار است که از جنس سرامیک یا پلی استر می‌ باشد و در اندازه‌ ها و رنگ‌ های متنوعی می‌ توان آن ها را تهیه کرد، اما معمولاً به صورت دسته سه تایی هستند که شما می‌ توانید هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه نیز خریداری کنید. چون جنس این گلدان‌ ها از سرامیک یا پلی استر است،

بنابراین رنگ پذیری بسیار خوبی دارند و می‌ توان رنگ دلخواه را بر روی آن ها اجرا کرد، اما دقت کنید که شکننده هستند و هنگام حمل و نقل باید با احتیاط آن ها را جا به جا کرد. این گلدان به علت طرح زیبا و جذابی که دارد، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است و انواع دکوراسیون‌ ها نیز به کار می‌ رود.

در سایت لیراتا هوم با گلدان دونات رنگ‌ های متفاوت آن و هم چنین مواد سازنده آن، نحوه صحیح استفاده و چیدمان آن در دکوراسیون منازل به شیوه های متناسب با این نوع گلدان‌ ها و غیره آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 18 =