بلاگ

آشنایی با ابزار و وسایل شمع سازی

وسایل شمع سازی

برای ساخت شمع‌های تزیینی و وسایل شمع سازی ساده و با اشکال زیبا و تک به وسایل چندانی نیاز ندارید. این هنر در عین لذت‌بخش بودن و درآمدزایی بسیار ساده هم هست. قصد داریم در مطلب امروز ابزار و وسایل را به شما معرفی کنیم. شما نیز اگر می‌خواهید با این ابزار آشنا شوید، همراه ما باشید.

بیشتر بدانید: پک هدیه، جاشمعی، شمع دست ساز معطر

آشنایی با ابزار و وسایل شمع‌سازی

ممکن است به فکر شمع‌سازی در خانه افتاده باشید که در این صورت بهتر است در مورد وسایل شمع سازی که نیاز دارید بیشتر بدانید. توضیحات این قسمت را بخوانید. برای ساخت شمع‌های معطر زیبا به موارد زیر نیاز دارید.

پارچ یا ظرف برای ذوب موم

در ساخت شمع تزیینی شما برای ذوب کردن موم به یک پارچ با حجم 1.2 لیتر یا 2.5 لیتر نیاز دارید. از این دستگاه ذوب موم خانگی برای گرم کردن یکنواخت موم استفاده کنید. به لطف دو جداره بودن ظرف، موم در آن مانند به بهترین نحو گرم می‌شود.

میله‌های همزن چوبی یا شیشه‌ای

در ساخت شمع‌های معطر باید عطر را با موم مخلوط کنید. این میله‌ها برای مخلوط کردن موم با عطر ایده‌آل هستند. هنگام ایجاد ترکیبات معطر بهتر است از میله جنس چوب استفاده کنید.

دماسنج برای شمع‌سازی

شما باید دمای موم را اندازه بگیرید. دماسنج برای ساخت شمع نیاز است و به شما کمک می‌کند تا به سرعت و با دقت دمای موم مورد نظر را تعیین کنید.

دستگاه پخش موم

این دستگاه یک مورد ضروری در ساخت شمع است و به پخش موم داغ در ظرف کمک می‌کند؛ زیرا گاهی موم به طور کامل سطح قالب شمع را پر نمی‌کند.

نگهدارنده فتیله

فتیله شمع باید درست در مرکز آن قرار داشته باشد. داشتن یک نگهدارنده الزامی است که برای وسط فتیله که به نصب هر فتیله‌ای دقیقاً در مرکز ظرف کمک می‌کند.

موم خشک کن

این وسیله به نرمی و یکنواخت سطح موم را گرم کرده و آن را صاف می‌کند. سشوار مومی سبک، فشرده و بسیار قابل اعتماد است. این وسیله دارای جریان هوای مطلوب و دمای مطلوب برای کار با اکثر موم‌ها است. این وسیله برای ایجاد شمع‌هایی با سطوح کاملاً صاف ضروری است.

لاک مخصوص شفاف (بی‌رنگ) برای استفاده روی شمع

این محصول درخشندگی و براقی زیبایی به محصول نهایی می‌دهد. لاک شمعی نمی‌سوزد و کاملاً نسوز است. شما باید از آن در مرحله نهایی ساخت شمع‌های خود استفاده کنید. مصرف لاک شمع شفاف بسیار کم است؛ بنابراین بطری 100 میلی لیتری آن به مدت طولانی دوام خواهد آورد.

برای اینکه به شمع‌های تزیینی درخشندگی منحصر به فرد و محافظت در برابر تأثیرات خارجی ببخشید، شمع‌ها با لاک مخصوص شمع پوشانده می‌شوند. این لاک در هنگام سوختن مواد مضر یا بو منتشر نمی‌کند و محصولی سازگار با محیط زیست است. پس از اعمال لاک روی سطح شمع، علاوه بر زیبایی، پوسته‌ای محافظ ایجاد می‌کند که شمع را در برابر تأثیرات خارجی محافظت می‌کند.

قیچی شمع سازی

قیچی شمع‌سازی

قیچی برای از بین بردن رسوبات کربن، صاف کردن شعله شمع دست ساز یا بریدن فتیله استفاده می‌شود. قیچی برای فتیله‌های شمع پنبه‌ای و چوبی مناسب است. همچنین می‌توان از موبر به عنوان تزیین استفاده کرد.

اسنوفر یا خاموش‌کننده شمع

خاموش‌کننده یا اسنوفر  وسیله‌ای برای خاموش کردن شمع‌های در حال سوختن است. این ابزار به شکل یک مخروط (کلاه) با یک دسته بلند است که شعله شمع را می‌پوشاند و به شما امکان می‌دهد از پاشیدن موم داغ روی سوختگی‌هایی که می‌تواند در اثر دمیدن معمولی ایجاد شود، اجتناب کنید.

مکانیسم عمل خاموش‌کننده مسدود کردن دسترسی اکسیژن لازم برای احتراق شعله است. برای خاموش کردن شمع‌ها می‌توان از قیچی مخصوص نیز استفاده کرد که هدف اصلی آن صاف کردن آتش (بریدن فتیله، خارج کردن دوده) است.

خرید وسایل و ابزار شمع‌سازی از لیراتا هوم

حالا که با وسایل شمع‌سازی آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده است تا لیراتا هوم را به شما معرفی کنیم که یک تأمین‌کننده این وسایل محسوب می‌شود. می‌توانید با بهترین قیمت این وسایل را تهیه کرده و کار شمع‌ سازی خود را شروع کنید. کلیه وسایل معرفی شده در متن در لیراتا هوم موجود هستند.

سخن پایانی

برای شمع‌سازی برخی از وسایل شمع سازی لازم هستند تا بتوانید به شیوه‌ای حرفه‌ای و بدون دردسر شمع دست ساز استوانه یا انواع دیگر را بسازید. ما در این متن وسایل لازم را به همراه کاربرد و ویژگی‌هایی که دارند به شما معرفی کرده‌ایم. جهت اطلاعات بیشتر به سایت لیراتا هوم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =