بلاگ

نحوه درست کردن اسماج خانگی

خرید اسماج خانگی

آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که محیط خوشبوتری در منزل یا دفتر کار خود ایجاد کنید که دیگران با ورود به آن احساس خوشایندی داشته باشند؟ بسیاری از افراد از دم کرده دارچین و پوست پرتقال استفاده می‌کنند و برخی نیز عود‌ها را انتخاب می‌کنند؛ اما آیا اسماج را امتحان کرده‌اید؟ بوی این محصول به قدر خوشایند و ملایم است که حتماً باید یکبار آن را امتحان کنید.

اسماج چیست؟

به زبان ساده این طور می‌توانیم توضیح دهیم که اسماج دسته‌ای از گیاهان خشک شده و معطر است که با سوزاندن آن بوی دلپذیری در فضا ایجاد می‌شود. شما می‌توانید این محصولات را تهیه کرده یا به صورت خانگی درست کنید. اسماج‌ها برای هدیه باکس ولنتاین، قرار دادن در محیط‌های کاری و خانگی و مدیتیشن بسیار مناسب هستند.

این گیاه صدها سال است که به عنوان خوشبوکننده طبیعی مورد استفاده است و در پاک‌سازی انرژی‌های منفی از محیط و افزایش انرژی به کار رفته است. کسانی که مدیتیشن می‌کنند برای خود محیط آرامش‌بخش و خوشبویی با انواع شمع و اسماج درست می‌کنند تار مراقبه بهتری داشته باشند. آن را در یک کاسه یا بشقاب سرامیکی قرار می‌دهند تا محیط را پر از رایحه‌های دلپذیر کند.

نحوه درست کردن اسماج خانگی

اگر در نظر دارید خودتان این اسماج‌ها را درست کنید، بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در مورد آن‌ها تکمیل کنید. گیاهانی که انتخاب می‌کنید دلخواه هستند و هر نوع که مورد پسند شما است می‌تواند در دسته اسماج خانگی قرار بگیرد.

شما می‌توانید از گیاهانی مانند آویشن، رزماری، مریم گلی، بومادران، کندر، اسطوخودوس و… استفاده کنید. این گیاهان علاوه بر داشتن رایحه دلپذیر خواص دارویی هم دارند و به شما آرامش خاصی تقدیم می‌کنند. برای درست کردن اسماج خانگی شما ریسمان و گیاهان خشک شده یا تازه خوشبو را نیاز دارید.

پیشنهاد ما این است که این اسماج خانگی را با گل‌های تازه درست کنید که ساقه‌های آن نرم‌تر هستند و کمتر می‌شکنند. پس از آن به این ترتیب عمل کنید.

  • گیاهانی که تهیه کرده‌اید را جمع‌آوری کنید.
  • آن‌ها را به صورت مرتب و لایه به لایه روی هم قرار دهید.
  • بهتر است قسمت‌های کوچک روی کار قرار بگیرد و ساقه‌ها در پایین باشند؛ زیرا سوختن آن‌ها به این روش بهتر انجام می‌شود.
  • با ریسمانی که تهیه کرده‌اید این گیاهان را ببندید و به هم محکم کنید.
  • برای گره زدن ابتدا قسمت‌های پایینی را خوب گره زده و محکم کنید و پس از آن گل گیاه را در ریسمان فیکس کنید.
  • شما باید گل‌ها و شاخه‌های پراکنده را نیز به خوبی در این ریسمان جمع کنید.
  • پس از این کار اسماج خانگی شما آماده است.
  • اگر آن را با گیاهان تازه معطر درست کرده‌اید، باید 3 هفته به صورت وارونه در معرض نور آفتاب قرار بگیرد تا خشک شود.
  • پس از این مدت اسماج خوشبوی خود را آتش زده و از رایحه خوشایند آن لذت ببرید.

نحوه درست کردن اسماج

تهیه اسماج برای هدیه

همه برای عزیزان خود در مناسبت‌های خاص یا روزهای عادی هدیه و پیشکش می‌برند و این کار هم به خودشان و هم دوستی که دارند حس خوبی می‌دهد. این هدیه می‌تواند شمع‌های دست‌ساز معطر، اسماج و اسنوفر باشد که در یک باکس زیبا بسته‌بندی‌شده است. در هنگام خرید هدیه بهتر است سراغ گزینه‌های جدید و بهتر مانند این موارد بروید که هم یک دکوری زیبا هستند و هم در انتقال حس خوب نقش زیادی دارند. خرید اسماج می‌تواند یک ایده عالی باشد.

خرید اسماج از لیراتاهوم به صورت اینترنتی

حالا که نزدیک روز عشق و ولنتاین است و مناسب‌های خاص زیادی هم در این چند ماه پیش رو هست، چرا به فکر خرید یک هدیه جذاب و جدید نیستید؟ به فروشگاه اینترنتی لیراتا هوم سری بزنید و از محصولات متنوعی که داریم بازدید کنید.

هر محصول به همراه عکس و ویژگی‌هایی که دارد قابل مشاهده بوده و در زمان کوتاهی نیز پس از ثبت سفارش به دست شما می‌رسد. قیمت شمع دست ساز را در سایت ما ببینید.

سخن پایانی

اسماج محصولی است که بوی خوبی در فضا پراکنده می‌کند و می‌تواند هدیه خوبی هم باشد. این محصول در فروشگاه‌های شمع فروشی پیدا می‌شود و دارای بوهای متنوعی هم هست؛ اما خودتان نیز قادر به ساخت آن هستید. ما در این مطلب نحوه ساخت اسماج خانگی را توضیح داده‌ایم. جهت اطلاعات بیشتر به سایت لیراتا هوم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =