دسته‌بندی نشده

گلدان طبقه ای چیست؟

گلدان طبقه ای چیست؟ گلدان طبقه‌ ای یا استند طبقه‌ ای برای تزیین کردن و جایگیری انواع گل‌ ها و گیاهان در فضاهای داخلی منازل و حتی در فضاهای خارجی نیز استفاده می‌ شود و بیش تر جهت نظم دادن به گل و گیاهان طبیعی می‌ باشد. چون با استفاده کردن از گلدان طبقه‌ ای می‌ توان فضای بیش تری را برای نگه داری گل‌ ها و گیاهان آپارتمانی به وجود آورد. در این مقاله گلدان طبقه‌ ای را معرفی می‌ کنیم.

بیشتر بدانید: گلدان دونات، اسماج عود گیاهی

گلدان طبقه‌ ای چیست؟

شرایط نگه داری انواع گل و گیاه به ویژه گل و گیاهان طبیعی با یک دیگر متفاوت است، بیش تر گل و گیاهان آپارتمانی جهت نگه داری فضای زیادی نیاز دارند، اما از آن جایی که می توان استند طبقاتی یا گلدان طبقاتی را جهت به وجود آوردن فضای کافی برای این نوع گل و گیاهان به وجود آورد، به این ترتیب می‌ توان گل و گیاهانی که شرایط نگه داری یکسانی دارند را در کنار یک دیگر قرار داد و فضای کافی جهت دریافت نور را برای آن ها به وجود آورد. علاوه بر این که این استندها زیبایی خاص و منحصر به فردی نیز به منازل می‌ بخشند، چون در طرح‌ ها و مدل‌ های مختلفی عرضه می‌ شوند و جنس‌ های متفاوتی نیز دارند. اما به طور معمول انواع گلدان طبقه ای یا استند گلدان به صورت چوبی، پلی استر، سنگی، فلزی و پلاستیکی هستند و معمولاً نیز در مکان‌ هایی مانند باغ‌ ها، پارک‌ ها، باغچه، بالکن، روف گاردن و فضاهایی از این قبیل از استندهایی استفاده می‌ شود که مقاومت خوبی داشته باشند.

انواع گلدان طبقه‌ ای یا استند گلدان

برای آن که گلدان طبقه‌ ای مناسب را انتخاب کنید، باید انواع آن را بشناسید، به این ترتیب می‌ توانید با توجه به جنس و متریال‌ های مختلفی آن ها را بخرید. اما پرکاربردترین گلدان‌ های طبقاتی عبارتند از:

  • استند گلدان‌ های نردبانی

این نوع از گلدان‌ های طبقه‌ ای گزینه مناسب برای مکان هایی هستند که فضای بسیار کمی دارند، مانند آپارتمان‌ ها.

  • استند گلدان‌ های پلکانی

از انواع گلدان پلکانی بیش تر در باغ‌ ها استفاده می‌ کنند که زیبایی و منظره بسیار خوبی را به وجود می‌ آورد. علاوه بر آن جهت چسباندن این گلدان‌ ها به دیواره داخلی پلکان مورد نظر جلوه شیک به وجود می‌ آید، اما این دست از گلدان‌ ها فضای زیادی را اشغال می‌ کنند.

  • استند گلدان‌ های پازلی

استند گلدان‌ های پازلی اشکال مختلفی دارند و نحوه قرار گرفتن آن ها می تواند مطابق با ابعاد گلدان و هم چنین سلیقه شما باشد.

  • استند گلدان‌ های پایه هندسی

این نوع از گلدان طبقه ای ها برای فضاهای داخلی به ویژه مکان‌ هایی با فضای کم کاربردی هستند و دارای اشکال بسیار زیبایی نیز می‌ باشند.

نکاتی برای خرید گلدان طبقه‌ ای

برای خرید گلدان طبقه‌ ای به چند نکته مهم زیر دقت کنید، در این صورت همان گلدانی را خواهید خرید که متناسب با فضای مورد نظرتان است.

  • جنس مناسب با فضای مورد نظر را انتخاب کنید.
  • گلدانی را انتخاب کنید که دارای شکل ظاهری و زیبایی مطلوب باشد.
  • گلدان طبقه‌ ای باید قابلیت شستشو داشته باشد.
  • این گلدان ها باید تحمل وزن گل‌ های سنگین را داشته باشند.
  • طبقات استند حتما متناسب با تعداد گلدان‌ ها و فضای موجود باشد.
  • بهتر است رنگ گلدان را متناسب با دکوراسیون داخلی و رنگ بندی منازل انتخاب کنید.
  • مدل‌ های با قابلیت جا به جایی آسان و تاشو در صورت جا به جا کردن مناسب هستند.
  • در صورت استفاده کردن از این گلدان‌ ها نباید اختلالی در نور رسانی و آبیاری گل‌ ها به وجود بیاید.
  • گلدان طبقه ای دارای تراز مطلوب باشد، یعنی گل‌ ها مدام بر روی یک دیگر تکان نخورند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله گلدان طبقه‌ ای را معرفی کردیم. گلدان طبقه‌ ای برای مکان‌ های مختلفی از جمله پارک‌ ها، باغ‌ ها، فضاهای باز، رستوران‌ ها و غیره و هم چنین مکان‌ ها و منازلی که دارای فضای کمی هستند، استفاده می‌ شوند و در جنس‌ های مختلف پلاستیکی، فلزی، پلی استر، چوبی و سنگی می باشند که البته نوع مورد نظر و متناسب با فضای مورد نظرتان را می‌ توانید از بین انواع آن انتخاب کنید. در سایت لیراتا هوم با انواع مختلف گلدان طبقه‌ ای، نحوه خرید، نوع گلدان‌ ها و دیگر نکات مهم در خصوص استفاده از آن ها آشنا شوید. جهت اطلاعات بیشتر به سایت لیراتاهوم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =